Grote presentatie door Pieter van Leeuwen

Plaats Kulturhüs Borne - grote zaal

Organisatie: Fotoclub Borne en Fotogroep Windmolenbroek Almelo

Vorm en inhoud

Soms lijkt het net alsof er in de fotografie twee richtingen zijn. Je richt je op vorm en maakt prachtige platen of je richt je op inhoud en maakt foto’s die iets te vertellen hebben. Dat deze twee haaks op elkaar lijken te staan is schijn.

Tijdens de eerste helft van deze avond zie je hoe inhoudelijk werkende fotografen vorm gebruiken om hun foto’s kracht te geven.

Tijdens de tweede helft leer je  hoe fotografen vormmiddelen als compositie, licht, kleur, inzetten gebruiken om hun verhaal helder te krijgen. Vaak onbewust blijken vorm en inhoud voor iedere fotograaf stevig met elkaar verstrengeld te zijn.

Deze  presentatie kan je inzichten opleveren hoe je zelf vorm inzet en hoe je dat kunt verbeteren.

Pieter van Leeuwen maakte zijn start als fotograaf bij een fotoclub. Hij werd beroepsfotograaf, schrijft voor fotobladen, geeft workshops en lezingen en geeft les in fotografie. Hij geeft mentoraten en leidt bondsmentoren op. Door een achtergrond in de communicatiewetenschappen is zijn insteek bijzonder.

Website: http://www.pietervanleeuwenfotografie.nl

Voor leden van een fotoclub in Afdeling Twente en leden van Fotogroep Windmolenbroek is de toegang gratis na aanmelding via de secretaris van de eigen club.
Niet-leden kunnen plaatsen aanvragen. Toegang € 2,50 ; bij de ingang van de zaal te voldoen.